strona 1/1
Trasa Rowerowa Dębki - Krokowa - Dębki

Długość wersji podstawowej: 16 km (Dębki - Krokowa - Dębki)

Długość wersji rozbudowanej: 23 km (Dębki - Krokowa - Goszczyno - Odargowo - Dębki)

Trasę tę można przebyć na wiele sposobów. Zarówno wyłącznie drogą asfaltową lub wyłącznie lasem. Wszystko zależy od indywidualnych pomysłów. Trasa proponowana przez nas jest mieszana.

Pierwsza część podróży przebiega drogą w kierunku Odargowa, a następnie drogą 213 w kierunku Krokowej. Już w samym Odargowie czeka nas długi podjazd pod spore wzniesienie i ledwo zdążymy wziąć głęboki oddech pojawia się przed nami następne krótkie, ale za to ostre. By zbytnio nie szarżować organizmu, szczególnie ze względu na początek wycieczki, możemy zejść z roweru i przebyć ten kawałek pieszo. Po dotarciu do Krokowej kierujemy się na Puck / Wejherowo. Przy rozwidleniu tych dróg znajdują punkty warte zwiedzenia – kościół, zamek oraz muzeum (opis poniżej). Podobnie jak w przypadku pierwszej trasy mamy możliwość różnych dróg powrotnych. Przy wersji podstawowej trasa powrotna jest identyczna jak droga dojazdowa. W wersji rozbudowanej wiedzie ona częściowo drogą asfaltową, a następnie przechodzi w szlak leśny.

Wersja rozbudowana: Wyjeżdżając z Krokowej kierujemy się na Dębki. Tuż za miejscowością na wzniesieniu, które właśnie zdobywamy dzielnie pedałując, należy skręcić w prawo i tym samym znajdujemy się we wsi Goszczyno. Trzymając się drogi mijamy zabudowania, pola a wraz z rozpoczęciem się linii lasu należy skręcić w lewo, by znaleźć się na ścieżce leśnej, która jest oznakowana jako szlak. Trasa ta jest wspaniała, teren zaś przypomina obszary wokół Kazimierza nad Wisłą – wąwozy, duża ilość korzeni. Droga ta prowadzi nas w kierunku Kamienia Diabelskiego, kolejnego istotnego punktu na liście rzeczy wartych zobaczenia (opis poniżej). Kiedy już zapoznamy się z głazem podążamy dalej szlakiem, który zaprowadzi nas do wsi Odargowo. Stamtąd odcinek 3 km do Dębek przebywamy drogą asfaltową.