strona 1/1
Trasa Rowerowa Dębki - Białogóra - Dębki (dookoła Jeziora Żarnowieckiego)

Długość wersji podstawowej: 20 km (Dębki - Białogóra - Dębki) Długość wersji rozbudowanej: 30 km (Dębki - Białogóra - Wierzchucino - Żarnowiec - Odargowo - Dębki)

Wyjeżdżając z Dębek musimy kierować się na ujście rzeki Piaśnicy. Przejeżdżając przez mostek droga aż do samej Białogóry będzie nas prowadzić lasem poprzez rezerwat. Trasa jest spokojna, bez wzniesień. Około 1 km przed Białogórą możemy zatrzymać się w stadninie koni, gdzie naszym oczom ukarzą się nie tylko piękne rumaki, ale i inne zwierzęta jak np. strusie, lamy oraz inne nietypowe dla naszego klimatu. Na terenie stadniny znajduje się także karczma, gdzie można przysiąść by napić się ciepłej herbaty lub zimnego napoju, w zależności od potrzeb. Po wjechaniu do Białogóry należy podjąć decyzję, co do wyboru trasy.

Wersja podstawowa: wjeżdżając do Białogóry należy skręcić następnie w pierwszą ulicę w prawo (droga nie utwardzana, na rogu znajduje się dom). Jest to ścieżka prowadząca nad morze, jak również część naszej drogi powrotnej. Następnie wjeżdżamy na tzw. ścieżkę dydaktyczną, ponieważ wiedzie ona przez rezerwat, gdzie możemy podziwiać unikatową florę. Trasa jest oznakowana jako szlak, znaki umieszczone są na drzewach. Na wysokości 5 km od Dębek trasa łączy się z naszą drogą, którą jechaliśmy w kierunku Dębek.

Wersja rozbudowana: Po wjechaniu do Białogóry musimy trzymać się drogi asfaltowej i na głównym skrzyżowaniu ze znakiem „ustąp pierwszeństwa” skręcić w lewo. Droga powrotna wiedzie drogą asfaltową. Z pewnością nie jest tak spokojna i malownicza, jak wersja podstawowa, ale dla osób które pragną większej ilości przejechanych kilometrów – nadaje się idealnie. I w tym przypadku oznakowanie dróg doskonale pomaga nam przemieszczać się zgodnie z planem wycieczki. Z Białogóry kierujemy się na drogę 213. Po drodze mijamy m.in. Wierzchucino, gdzie na końcu miejscowości po prawej stronie znajduję się budynek byłej straży granicznej, wyznaczający granicę polsko-niemiecką po I wojnie światowej (charakterystyczny na wzniesieniu, obłożony drewnem). Kierując się dalej w kierunku Dębek mamy możliwość podziwiania wspomnianego już Jeziora Żarnowieckiego. Kolejnym etapem naszej podroży jest wieś Żarnowiec. Tutaj warto zatrzymać się, by nie tylko wziąć głębokich oddech, ale również zwiedzić kościół (opis poniżej). To jest nasz ostatni etap podróży, następny postój już w Dębkach.